Apr 3, 2014

Început de sezon



Da da, știu că am rămas dator cu o poveste despre Alba Iulia City Race, dar cred că nu o pot spune. Au fost atât de multe zile de muncă, de emoții, încât mi-e aproape imposibil să mai povestesc. Îmi doresc totuși ca ecoul a ceea ce am realizat la Alba Iulia să atragă anul viitor și mai mulți participanți, care să descopere minunatul oraș Alba Iulia.

Trecând peste acest episod, care m-a consumat foarte tare și care deși nu mi-am dat seama, mi-a consumat foarte multe resurse. Deh, am învățat pe propria piele ce înseamnă munca de director de competiție și aveam să aflu puțin mai târziu cât de mult consum a fost.


Încă de anul trecut am decis ca în fiecare an, în luna martie, după cele 4-5 luni de pregătire de iarnă, să alerg un semimaraton de verificare pentru ca mai apoi să „zburd” liniștit pe munte.

Planul de antrenament a fost făcut din timp, executat în proporție de 95%, iar obiectivul era semimaratonul de la Novi Sad. Un concurs fără prea mare anvergură, dar numai bun pentru un nou personal best și evident, accesibil cu mașina.

Vineri dimineața eram deja la drum, în formula de 7 (Eu, Daniel, Emil, Bogdana, Florin, Mihai si Alex), fiecare cu propriile planuri și dorințe legate de cursă. Targetul meu era un nou personal best, dar speram și la un timp sub 1:18:00. 


Novi Sad-ul este un oraș frumos și ne-am bucurat de vremea bună cu care ne-a întâmpinat, cu mâncarea bună și destul de ieftină. Drumul m-a obosit destul de mult dar am avut timp sâmbăta să recuperez. Nu putea lipsi din program, evident, alergarea lejeră din preziua cursei, pe malul Dunării, descoperind cu plăcere că  la Novi Sad mișcarea în aer liber este susținută de municipalitate și ca tot orașul este împânzit de piste de bicicletă (între trotuar și șosea) și că de-a lungul Dunării, pe două secțiuni de 2.5 km și 1.5km a fost amenajată o pistă de atletism, cu tartan de bună calitate și cu marcaj din sută în sută de metri. Ia de aici Oprescu!

Revenind la ale noastre, duminică ne-am trezit devreme, am luat micul dejun (nu vă spun unde, dar altceva nu am găsit) și după încălzire ne-am aliniat la start. Era ora 11:00 (ora 12:00 ora României) și deja era foarte cald, undeva în jur de 16 grade cu o maximă anunțată de aproape 20 în jurul orei 12:00 (deci dupa km 15, partea cea mai grea a cursei).



Înainte de start a fost o plăcere să mă întâlnesc cu românii veniți din vestul țării pentru a participa la concurs și le mulțumesc încă odată pentru energia transmisă atât înainte de cursă, dar și în timpul concursului când efectiv mă „energizam” cu încurajările lor, atunci când ne intersectam. 
Despre cursă în sine nu sunt foarte multe de povestit, am plecat într-un ritm care mi se părea bun, nici prea tare dar tocmai bun pentru îndeplinirea obiectivului, iar la 10km eram aproape de recordul personal pe 10k (36:05). Cred că m-am speriat puțin și am încetinit puțin, gândind să alerg următorii 10km undeva la 38 de minute. Planul pe care eu îl gândeam nu prea s-a potrivit cu desfășurarea  ulterioară a lucrurilor. Pe la kilometrul 14 am simțit niște mici înțepături în zona ficatului (trebuie să recunosc că ficatul a tot dat semne de „oboseală” după Alba Iulia dar cum se întâmplă de obicei, am ignorat, spunând că o sa fie bine). Am luat un Turbo Snack de la Nutrend, singura chestie de energizare pe care am luat-o cu mine în concurs. O păstram pentru ultimii kilometri, dar am simțit că am nevoie mai devreme.
Soarele era deja la punctul maxim, „radiatorul” fierbea foarte tare iar viteza mea scădea. După ce am luat Turbo Snack-ul am avut un kilometru bun, cu viteza pe care o doream dar cam atât. Dup ultima întoarcere a început „micul calvar”. Ultimii 5km au fost destul de chinuitori, luptând din greu să mențin o viteză bună în condițiile în care ficatul dădea semne de revoltă. Am realizat că nu voi putea coborî sub 1:18 dar am strâns din dinți deși apogeul durerii a apărut la km 19 (3:55/km). După ultima întoarcere mi-am adunat toate resursele, am strâns din dinți și am terminat cu timpul de 1:19:10, pe locul 8 în clasamentul general (îmi cer scuze pentru informațiile eronate de pe facebook dar organizatorii s-au tot „jucat” cu timpul meu și cu poziția în clasament).

Per total a fost o experiența frumoasă, din care am învățat lucruri noi despre mine și despre limitele mele, am învățat că anul viitor trebuie să muncesc și mai mult (anul acesta am dublat volumul fața de anul trecut, deci mi-e frică de ce urmează iarna viitoare :D) și foarte important, am petrecut un week-end frumos, în compania unor oameni deosebiți. Și că tot vorbim de oameni deosebiți, trebuie să menționez că atât Daniel cât și Mihai au făcut noi recorduri personale! (Hard work pays off!)


Începe sezonul de alergare montană, pe care așa cum am spus pe facebook îl aștept din octombrie anul trecut, pentru că am de luat o revanșă față de mine. Ficatul încă nu este bine, dar antrenamentele au decurs ok, urmând că în week-end să alerg la Semimaraton Intersport Brașov, iar dacă lucrurile nu vor decurge bine, voi merge la doctor luni la prima oră (promit!). Principala motivație din spatele acestei participări este că îmi doresc ca în luna aprilie să fiu cât mai mult la munte, pentru a pregăti cele mai importante obiective ale acestei primăveri: EcoMarathon și Zegama!

Trebuie să mulțumesc sponsorilor mei, Nutrend și CompresSport România, care au fost alături de mine toată iarna și fără suportul cărora, antrenamentele mele nu ar fi fost la nivelul dorit, dar și tuturor celor care prin acțiunile lor mi-au arătat că atunci când este nevoie, am la cine să apelez cu încredere.

Ah..abia aștept să „mă bat” cu urcările grele și coborârile tehnice! 

P.S. Din păcate poze din timpul cursei nu am găsit, deși au fost destul de mulți fotografi pe traseu.