May 15, 2013

EcoMarathon 2013 - Un weekend de poveste



Deși am rămas în urmă cu poveștile pe blog (VeloCompass și Cupa Velikden) cred că mai bine scriu despre EcoMarathon, cât încă trăirile sunt proaspete și sentimentele încă vii.
EcoMarathon 2013 a reprezentat pentru mine atât un obiectiv major al începutului de sezon cât și o problemă de orgoliu după ce anul trecut abandonasem. Tuturor celor care m-au întrebat înainte de cursă care este obiectivul meu în general le-am spus că îmi doresc un timp în jur de 4 ore și 10 minute, dar în sinea mea toate calculele indicau spre 4 ore. 





Având în vedere ca anul trecut nu reușisem să termin, din motive obiective, iar acum 2 ani alergasem 4 ore 34 minute, un timp în jurul celor 4 ore ar fi reprezentat o performanță foarte bună pentru mine. Am calculat și gândit fiecare pas înainte de acest concurs și la finalul acestei postări voi veți trage concluziile.
Nu o sa povestesc despre ziua dinaintea cursei, despre ridicarea kit-ului, despre întâlnirea cu prietenii, de scurta alergare de dezmorțire și o să sar direct la ziua concursului.
Am așteptat această zi încă de anul trecut, de la momentul în care nu am reușit să termin cursa. Am gândit și visat fiecare aspect al cursei și nu am lăsat nimic la voia întâmplării.
Pentru prima bucla îmi doream un timp de 72 minute (deși în sinea mea știam că aș putea să alerg mai tare). Startul a fost rapid ca întodeauna dar mă simțeam foarte bine iar picioarele le simțeam la turație maximă. Având în vedere că pariasem cu Marius Anghel asupra diferenței de timp dintre noi, pe prima buclă am fost foarte atent la timp, împărțind bucla în mai multe părți. M-am bucurat să alerg și să discut cu prieteni precum Silviu Bălan sau Vlad Florin pe parcursul primei bucle. Alergarea a mers excelent mai ales pe zonele de urcare unde am mers într-un ritm foarte bun fără să forțez. Pe ultima bucată a buclei l-am „tras” pe prietenul George Dumitrașcu și l-am lăsat pe ultima parte să accelereze pentru finish-ul de la cros. 


Bucla doi știam că este cea mai dificilă, pentru că aici se pierde în general foarte mult timp. Am stat puțin mai mult în punctul de alimentare pentru că simțeam nevoia de hidratare (am alergat fără nici un fel de hidratare). Am alergat complet prima urcare de pe bucla 2 dar cei din față (Nemeth, Bălan și Vlad Florin) se tot distanțau pe coborâri. Pe Nemeth l-am prins pe coborârea spre Cheile Grădiștei și acolo a și fost ultima dată când l-am văzut în spate. De acolo am alergat solitar tot restul buclei, încercând să țin un ritm cât mai bun pe coborârea spre Moieciu. La finalul buclei doi am aflat că am în jur de 3 minute față de Bălan, iar ceasul arăta 2:36:00.
Pe prima urcare din bucla 3 am mers la pas alert având o sticlă de apă în mână cu care am compensat lipsa de apă. Odată încheiată prima urcare abruptă a buclei am început să alerg și ușor ușor l-am prins pe Bălan. După ce l-am depășit am tras tare fără să mă uit în urmă. Știam că până în acel moment eu alergasem bine la deal și Silviu recupera la vale. Dar am tras tare de mine pe coborâre și pe drumul de pe Valea Bănglăleasa. M-am încărcat psihic pentru urcarea la Guțanu și m-am hidratat bine înainte de a începe urcarea. Pentru prima dată de când alerg în zona Moieciu, am reușit (nu știu cum?) să alerg aproape toată urcarea spre Guțanu, excepție făcând ultima parte unde l-am prins pe Florin Munteanu și am decis să merg la pas pentru a îmi odihni picioarele. După Guțanu am dat drumul la picioare, cu Florin în urma mea. Probabil dacă aș fi fost singur ar fi fost suficiente momente în care aș fi lăsat durerea și crampele să mă cuprindă dar avându-l pe Florin în spatele meu am strâns din dinți și am tras cât de tare am putut. Nu mai aveam nici un obiectiv în acel moment pentru că nu vroiam să mă bat cu Florin pentru locul 5 sau 6. Spre marea mea surpriză aproape de final l-am prins și depășit pe Vlad Florin care a avut ceva probleme. Atunci l-am anunțat pe Florin că a venit momentul „să ne alergăm” pentru că locul 3 la categorie devenise un obiectiv. Din păcate Florin a fost mai bun pe ultima parte, reușind să mă depășească pe ultima coborâre înainte de asfalt. Nu am fost trist pentru acest aspect pentru că în felul acesta am avut un finish frumos, încurajat de oamenii care țin la mine și care m-au așteptat la final. Marea surpriză a fost când am ridicat capul din pământ și m-am uitat la ceas: 3:56:00! Eram efectiv bulversat și nu știam cum să reacționez. Am avut nevoie de câteva minute să îmi revin și să realizez că terminasem pe locul 5 la general cu un timp care în alți ani mi-ar fi permis să ocup un loc pe podium. Felicitările și aprecierile au început să curgă din toate direcțiile și vreau să le mulțumesc din suflet celor care au găsit timp și putere să îmi spună câteva vorbe din suflet.


A fost o cursă grea, care m-a stors fizic dar care mi-a umplut sufletul de bucurie și nu doar datorită rezultatului ci și datorită faptului că am mai trăit un week-end de vis alături de voi, familia mea, alergătorii montani din România.
În final aș dori să mulțumesc unor oameni care au crezut și cred în mine chiar și în momentele în care eu m-am îndoit:
-          Mulțumesc Marius Anghel și Ionuț Zincă pentru amprenta pe care ați pus-o iremediabil asupra mea;
-          Mulțumesc Marius, Adi, Bulgaru, Cătălina, Daniel și tuturor celor care mi-au permis să îmi împărtășesc bucuria după cursă și care m-au susținut necontenit;
-          Mulțumesc CompresSport România pentru echipamentul excelent de compresie care m-a ajutat atunci când am avut nevoie mai multă și care a influențat în mod pozitiv performanța mea la acest concurs (Mulțumesc Alin și Gianina pentru ajutor și pentru suportul moral/tehnic pe parcursul cursei);
-          Mulțumesc Sponser România pentru produsele excelente pe care le-am folosit cu încredere atât în concurs cât și în pregătirea acestuia;
-          Mulțumesc în final organizatorilor, voluntarilor și tuturor celor care au petrecut un week-end de vis alături de mine la Moieciu;
Pentru mine urmează o perioadă încărcată cu week-end-uri pline!Sper să vă revăd pe toți cât mai curand…