Oct 10, 2012

Campionatul Național pe Echipe 2012



În timp ce mulți dintre prietenii mei erau fie la MPC fie la MIB eu am concurat la Campionatul Național pe Echipe (orientare), organizat de Condor Club Arad în stațiunea Moneasa. Drumul a început joi după-masă și am ajuns vineri in jur de ora 4:30. Au urmat câteva ore de somn bine meritate, micul dejun și evident iar somn. În seara zilei de vineri, la ora 21:00 era programat startul la Campionatul Național de Noapte dar am decis să nu particip pentru că nu mă simțeam capabil să îmi revin până a doua zi, la prima etapă care conta pentru echipe. M-am simțit inspirat pentru că nu am participat deoarece traseul a fost atât greu fizic cât și tehnic, într-o zona în care urma sa concurăm duminică, la lungă distanță. Am adormit totuși târziu după etapa de noapte deoarece am stat la sosire și mi-am așteptat prietenii.



Sâmbăta la ora 13:00 s-a dat startul la etapa de medie distanță. O zi frumoasă și însorită și o zona semi-carstică numai bună pentru orientare. Am plecat primul de la categoria M21 și gândul meu a fost să nu fac nici o greșeală în prima parte, pentru a nu fi prins de Mugur. Am mers exact cum mi-am propus până la postul 8 unde o ușoară neatenție m-a costat 40 de secunde. Marea mea greșeală a fost că m-am desconcentrat pentru o secundă, pe ruta de la 10 la 11. În loc să merg spre 11 am mers direct în postul 12, care spre marea mea surpriză nu era în locul potrivit. Am căutat preț de 1minut până am realizat că am mai întâi postul 11. Marea problemă a fost că deja știam ca postul 12 nu este montat sau nu este montat corect, însă am decis ca din reper să mai merg puțin înainte. Nu mare mi-a fost mirarea să vad postul 12 montat cam la 60-70 metrii mai departe, având eticheta de LD (pentru etapa de duminică). De acolo nu am mai mers foarte bine pierzând constant câteva secunde/secțiune fața de top 3. La finish am anunțat eroarea de la postul 12 iar organizatorii au decis să meargă repede și să mute postul la locația potrivita, lucru care nu numai mie nu mi s-a părut fairplay. Etapa a fost câștigată de Tamas iar timpul nostru cumulat ne poziționa pe locul 1 la Echipe după etapa 1.

Pentru etapa de lungă distanță aveam ceva emoții pentru că auzisem multe povești despre zona de concurs după etapa de noapte. Am plecat ușor pentru a intra în contact cu zonele de verde însă la postul 2 am făcut deja o greșeală care m-a costat 1:30. De acolo am mers mai încet dar sigur pentru a nu pierde timp foarte mult. Trebuie să recunosc că un mare avantaj pentru această strategie a fost faptul că Tamas pleca cu 6 minute în spatele meu. Aproape de postul 9 am fost prins de Tamas si de acolo am schimbat puțin viteza de deplasare. Marea provocare a zilei a venit spre coborârea de la 12 la 13. Pe limita dintre pădure și zona descoperită, pe hartă, era trecut cu linie neagră un gard. În teren acest gard reprezenta de fapt 2 sârme bine întinse între copaci. Eu nu am observat gardul nici pe hartă și nici în teren și l-am luat din plin peste picioare cu viteza foarte mare. Durerea a fost foarte mare, în special pe pulpa stângă și pe piciorul drept în zona inghinală (locuri unde m-am rănit destul de rău). Tamas s-a oprit pentru câteva secunde să mă aștepte iar eu nu am avut ce să fac decât să strâng din dinți și să trag tare deși ma durea piciorul stâng la fiecare pas. Am terminat etapa la 6min și 6 secunde de Tamas.
După sosire am început să facem calculele. Singura necunoscută era timpul lui Mugur (CS Universitatea Craiova). Cum timpul s-a scurs și Mugur nu a sosit am putut să mă bucur alături de Tamas de titlul de Campion Național pe Echipe. Locul 2 a fost adjudecat de CS Universitatea Craiova iar pe 3 au terminat Zozo si Simi de la CSM Miercurea Ciuc. Din păcate nu am putut sta la festivitatea de premiere pentru că ne aștepta un drum lung până acasă.
Per total nu regret foarte mult faptul că nu am participat la MPC și mă bucur enorm pentru că am încheiat sezonul de orientare cu o reușită pe care o așteptat de ceva timp.

 REZULTATE CAMPIONATUL NATIONAL ECHIPE 

Trebuie de asemenea menționat faptul că exceptând greșeala cu postul de la etapa de medie distanța organizarea a fost excelentă iar traseele deosebite. Un mare plus trebuie acordat și modului în care federația alături de organizatorul local a decis să săarbatorească 65 de ani de orientare în România. La mulți ani acestui sport minunat!



Joi seară voi pleca într-o călătorie specială alături de Daniel Stroescu, Adrian Pașol, Andrei Țale și Corina. VFUT 2012 ne așteaptă cu 128 km și peste 5000+. O mare provocare pentru mine peste care sper să trec cu brio.Mulțumesc în avans celor care se vor gândi pentru o secunda la mine, sunt sigur că voi simți pe fiecare dintre voi alături de mine.