Oct 1, 2012

2 in 1



Au trecut aproape două săptămâni de când am câștigat Herbalife Ciucaș Trail – Ultra Maraton. Între timp am aflat rezultatul de la admiterea pentru master și spre bucuria mea am fost admis (azi a început școala). Cu mult somn după Ciucaș am reușit să elimin și oboseala din oase, iar miercurea de după concurs am revenit la antrenamente pentru că urma să particip la Cupa României la Orientare, organizată în județul Prahova, în zona Seciu. Aveam emoții pentru că nu mă simțeam apt 100%, însă am decis că nu are rost să pun presiune pe mine legat de acest concurs ci că ar fi cazul doar să mă bucur de 3 zile de orientare. 

 
Prima zi a fost un sprint, în Parcul Bucov, loc unde mai alergasem de vreo 2-3 ori. Traseul a fost foarte rapid și nu chiar pe gustul meu (în acel moment deoarece viteza cam rămăsese la Ciucaș). Mă așteptam să fiu bătut groaznic și după cum îi spusesem lui Daniel (el a trasat și a stat pe traseu) mă simțeam ca mor, totul mă durea iar impresia era că alerg în sus și pe loc. Am terminat la aproape aproximativ 3 minute de Suciu Simion, care pe lângă victoria de la această etapă a câștigat și CN Parc - Oraș 2012.



 
 La etapa de medie distanță am decis să trag un pic de mine și să forțez chiar dacă „doare” pentru ca această etapă conta pentru clasamentul mondial (WRE).  Din start nu m-am simțit fizic foarte bine iar viteza o simțeam destul de scăzută deși puteam sa alerg fără probleme la deal. Dar „benzina” s-a terminat foarte repede și deja la postul 4 am trecut pe lângă el, asta după ce în prealabil nu am fost în stare sa mă concentrez pentru a alege o variantă potrivită spre postul 3. Pe drumul spre postul 6 s-a rupt filmul. Am început să mă simt foarte amețit și sleit de puteri, iar ca tacâmul să fie complet am mai și mers aiurea, greșind iar câteva minute. De acolo a fost doar o cursă disperată să termin cât mai repede chinul. Am terminat destul de în spate în clasament fără prea mari pretenții la puncte in clasamentul mondial. 

După medie distanță am mers la cazare și tot restul zilei am dormit (mi-a prins extrem de bine). Eram forte decis să nu iau startul la lungă distanță pentru că îmi era frică să nu pățesc ca în ziua precedentă dar în cele din urmă am decis doar să fac un antrenament lejer.  Spre surprinderea mea am început excelent concursul și parcă aveam aripi. În postul 2 l-am prins pe Ionuț Durău, apoi în 7 pe Ilie Mirea, iar în postul 8 l-am văzut pe Nick Duca. Am tras destul de tare să îl prind și am reușit asta abia după postul 15. Însă posturile 16, 17 și 18 au fost pe curbă de nivel, iar acolo am resimțit din plin oboseala din picioare, neputând să țin ritmul lui Nick. Nu am pierdut mai mult de 2 min la acest concurs și am terminat pe locul 5 etapa la mai puțin de 3 minute de Tamaș, care mă avertizase în prealabil că mă va prinde și mă va învârti în loc (poate data viitoare)!



A urmat o săptămâna cu alergări ușoare și multă odihnă, pentru ca week-end-ul să în petrec alături de prieteni în Piatra Craiului, pe traseul de MPC până la Plaiul Foii. A fost o zi frumoasă în care mi s-a confirmat că uneori e bine să reduci turația motoarelor și să te bucuri de compania unor oameni minunați. 


Pentru mine urmează 3 week-end-uri pline. Următorul week-end nu voi fi la MPC (și mă doare) pentru că voi fi la Campionatul Național pe Echipe (orientare) unde trebuie sa îmi iau revanșa alături de Tamas Bogya pentru CN de Ștafetă.
La o săptămână după voi participa la Virgin Forest Ultra Trail (128 km si 5000+ diferență pozitivă de nivel)în Munții Rodopi, Grecia; cea mai mare provocare din punct de vedere sportiv din viața mea. Sper să fac o figură frumoasă și să mă întorc acasă fericit de reușită.

 
Pe data de 20 octombrie îmi aștept toți prietenii din lumea alergării montane din România să petrecem împreună în stilul nostru finalul sezonului 2011-2012. Ne vedem la Azuga pentru Azuga Trail Race, un eveniment marca Asociația Sport la Orice Vârstă și Silviu Bâlan. Nu știu încă daca voi alerga pentru că este o cursă dificilă dacă ești odihnit dar eu voi fi la doar o săptămâna după Grecia deci fără prea mari resurse, însă promit să fiu acolo și să mă bucur de atmosferă alături de voi prieteni. Pentru mai multe informații vizita-și site-ul www.azugatrailrace.ro! Ne vedem la start și la distracție!


P.S. Între timp a fost și ziua mea de naștere și pe această cale îin să vă mulțumesc vouă celor care ați găsit 5 minute pentru a îmi ura la mulți ani.Vă mulțumesc sincer!